Mikrodokazilo je potrdilo o uspešno zaključenem krajšem izobraževalnem programu, usmerjenem v pridobivanje konkretnih kompetenc.
Običajno zajema specifično vsebino, ki jo je mogoče osvojiti v kratkem času, ter prispeva k hitrejšemu odzivu na potrebe trga dela, kariernemu razvoju ali nadgradnji znanja.
Več o mikrodokazilih na Univerzi v Ljubljani: https://www.uni-lj.si/studij/vsezivljensko-ucenje-in-mikrodokazila/mikrodokazila
Zagotavljanje dostopnosti digitalnih vsebin za osebe z oviranostmi
Vsebina
- Predstavitev različnih uporabniških izkušenj ljudi z različnimi oblikami oviranosti, katere vsebine in dokumenti zanje niso dostopni
- Specifike oviranosti slepih, slabovidnih, gluhih, naglušnih motorično in kognitivno oviranih pri konzumaciji digitalnih vsebin
- Kratek pregled slovenske zakonodaje, ki določa zahteve glede zagotavljanja digitalne dostopnosti
- Relevantni standardi in kriteriji
- Predstavitev dostopnih multimedijskih in pisarniških vsebin, primeri dobre in slabe prakse
- Osnovni principi oblikovanja dostopnih vsebin za ranljive skupine
- Načini evalvacije spletnih vsebin
- Načini evalvacije pisarniških dokumentov
- Uporaba bralnika zaslona in teksta pri konzumaciji vsebin
- Napredni tehnološki pripomočki za zagotavljanje dostopnosti
- Trendi na področju zagotavljanja dostopnosti
Priporočeno predznanje
Osnovno znanje dela s pisarniškimi programi Microsoft Office in osnovno znanje angleškega jezika.
Cilji usposabljanja
- Udeleženci poznajo problematiko oseb z oviranostmi pri konzumaciji digitalnih vsebin
- Udeleženci znajo uporabiti orodja za evalvacijo dostopnosti digitalnih vsebin (spletnih strani in pisarniških dokumentov)
- Udeleženci poznajo slovensko zakonodajo na področju dostopnosti digitalnih vsebin in storitev
- Udeleženci znajo izdelati dostopne digitalne vsebine (pisarniške dokumente in spletne vsebine) ali jih popraviti v smislu zagotavljanja dostopnosti
- Udeleženci razumejo standarde za zagotavljanje dostopnosti
Ciljna skupina
Učitelji na vseh stopnjah izobraževanj – osnovna, srednja šola, visokošolski učitelji in asistenti, študenti in drugi delovno aktivni prebivalci, ki pripravljajo kakršnakoli digitalna gradiva, pisarniške dokumente, spletne strani, ipd. Ciljna skupina obsega tako rekoč vse digitalno pismene prebivalce Slovenije, ki tako ali drugače ustvarjajo in izmenjujejo digitalne dokumente, ki so, brez ustreznih prilagoditev, neustrezni za osebe z oviranostmi, kamor sodi tudi starejša populacija zaradi starostnih poslabšanj vida in sluha.
Potrebe
V dobi digitalizacije se tako rekoč vsi prebivalci soočajo z digitalnimi dokumenti in storitvami, vključno s pisarniškimi dokumenti, spletnimi stranmi in aplikacijami. Velik del vsebin ustvarimo uporabniki sami, pri čemer pa se ne zavedamo problematike nedostopnosti teh vsebin za osebe z oviranostmi, ki za »branje« teh vsebin uporabljajo digitalne pripomočke in podporne tehnologije, kot so bralniki zaslonov, brajeve vrstice, podnapisi v realnem času in druge. Število oseb, ki imajo resnejšo okvaro vida, je nekaj deset tisoč, število gluhih nekaj tisoč, še več je gibalno oviranih, zato je izjemno pomembno, da za vse uporabnike, tudi tiste z oviranostmi zagotovimo dostopne vsebine.
Hkrati je že od leta 2018 v veljavi Zakon o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij javnega sektorja, ki od vseh javnih institucij zahteva zagotavljanje dostopnih spletnih vsebin in aplikacij. Leta 2023 je bil sprejet tudi Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide, ki od gospodarskih družb (od junija 2025 naprej) zahteva dostopno obliko določenih elektronskih storitev in vsebin. To pomeni, da je zagotavljanje dostopnosti ne le dobra praksa temveč tudi zakonska obveza za številne deležnike v javnem življenju, vključno z izobraževalnimi institucijami. Večina ustvarjalcev vsebin se te problematike žal ne zaveda ali pa nima znanja za zagotavljanje dostopnih vsebin, zato lahko taka oblika izobraževanja močno pripomore k splošnemu zavedanju in poznavanju te problematike ter predvsem k znanju in kompetencam sodelujočih za izdelavo digitalnih vsebin v dostopni obliki.
